Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Datainspektionen

    Om Datainspektionen

    Datainspektionen arbetar för att säkra den enskilda individens rätt till integritet i samhället.

    Datainspektionen är en myndighet som genom sin tillsynsverksamhet ska bidra till att behandlingen av personuppgifter inte leder till otillbörliga intrång i enskilda individers personliga integritet. På dessa sidor kan du bland annat läsa mer om vilka mål myndigheten har, hur vi arbetar och hur du kommer i kontakt med oss.

    Hela ditt liv registreras uppgifter om dig. I skolan, på banken, på jobbet, när du handlar, när du reser, när du går till doktorn, när du tar en försäkring eller lånar böcker på biblioteket. Och många forskare vill sammanställa data om dig. Ditt privata område kan också beröras när uppgifter om dig publiceras på internet.

    Hela ditt liv registreras uppgifter om dig

    Registrering och behandling av personuppgifter är på många områden nödvändig för en fungerande verksamhet, men du har rätt till en fredad zon. Det står till och med inskrivet i grundlagen att du ska skyddas mot att din personliga integritet kränks genom att uppgifter om dig databehandlas. Hur det skyddet ska se ut beskrivs mer i detalj i andra lagar och det är vi på Datainspektionen som har fått uppgiften att verka för att skyddet fungerar.

    Till exempel får man bara registrera uppgifter om dig för bestämda ändamål som inte får ändras i efterhand, du ska få information om behandlingen och du har rätt att kontrollera att uppgifterna är korrekta och felaktigheter ska rättas. Läs mer under Lagar & regler.

    Vi verkar som en motkraft mot obefogad registrering. Vi utbildar och informerar de som behandlar personuppgifter. Vi kontrollerar att man följer lagarna och påverkar så att nya lagar får regler som skyddar integriteten. Vi sköter kontakter i ett ökande internationellt samarbete. Vi ger råd och sprider kunskap. Här på vår webbplats kan du läsa hur vi arbetar.

    Varje dag får vi mängder av förfrågningar. Det är företag, myndigheter och organisationer som vill veta vilka krav lagarna ställer på dem och hur de ska göra rätt. Det är också enskilda människor som hör av sig till oss som vill kunna tillvarata sina rättigheter. Vi har en upplysningstjänst där jurister besvarar frågor per telefon och via e-post. På den här webbplatsen hittar du all basinformation och nyheter inom vårt område. Här kan du också kostnadsfritt ladda ner våra skrifter i digital form eller beställa tryckta versioner. Fyra gånger per år ger vi ut en gratis tidning (Integritet i fokus) med artiklar, notiser och kommentarer. Press, radio och TV visar stort intresse för våra områden. Vi arrangerar också kurser, seminarier och större konferenser om aktuella frågor. I mån av tid gästföreläser våra specialister hos myndigheter, företag och organisationer runt om i landet.

    I samband med inspektioner bistår våra handläggare med råd till de som registrerar personuppgifter. Vi dokumenterar ibland resultaten av vissa tillsynsprojekt i rapporter som vi sprider till berörda och medierna. Det händer ofta att representanter från myndigheter och företag, både svenska och utländska, besöker oss för att diskutera sina specifika personuppgiftsproblem.

    Vad gör vi inte?

    Datainspektionen får ofta frågor och anmälningar om områden som inte tillhör vårt verksamhetsområde. På den här sidan kan du veta mer om sådant som vi inte har hand om:

    Det här gör Datainspektionen inte

    Läs mer !
  • Fasticon Kompetens

    Fastighetsbranschens specialister på kompetensförsörjning

    Vi är fastighetsbranschens kompletta kompetenspartner. Med vår djupa förankring i branschen, våra heltäckande nätverk och vår mångåriga erfarenhet av rekryteringsprocesser kan vi erbjuda kvalificerade personallösningar och ge aktivt stöd i alla typer av HR-frågor.

    Ta en tur på vår
    hemsida och dra dig inte för att kontakta oss om du vill veta mer!

    Läs mer !
  • Fastighetsägarna

    ''

    Visioner och mål

    Fastighetsägarna har formulerat en vision och ett syfte som ska styra vår verksamhet. Vi har också bestämt vilka värderingar som ska genomsyra vårt arbete och vilka löften vi ska uppfylla gentemot våra medlemmar. 

    Fastighetsägarnas vision

    Ett långsiktigt hållbart samhälle med en väl fungerande fastighetsmarknad, där fastighetsägare på marknadsmässiga villkor och med samhällsansvar tillgodoser efterfrågan på bostäder och lokaler. 

    Fastighetsägarnas syfte

    Fastighetsägarna ska verka för att medlemmarna får de bästa förutsättningarna för att bedriva en framgångsrik verksamhet och medverka till en positiv samhällsutveckling. 

    Fastighetsägarnas löfte till medlemmarna

    Vårt löfte till medlemmarna är Styrka & Stöd. Det beskriver vad omvärlden kan förvänta sig av oss och vilket värde organisationen i slutänden skapar.

    Styrka - genom en professionell organisation och en effektiv samverkan mellan Fastighetsägarnas nationella, regionala och lokala delar ska Fastighetsägarna kraftfullt driva medlemmarnas frågor med framgång.

    Stöd - genom att erbjuda efterfrågad medlemsservice, rådgivning och utbildning ska våra medlemmar få det stöd som krävs för en framgångsrik verksamhet. 

    Fastighetsägarnas värdegrund

    Nära - Fastighetsägarnas verksamhet ska bedrivas i nära samverkan med medlemmarna, för att förstå medlemmarnas behov, driva våra frågor och därigenom öka medlemsnyttan.

    Aktiva - Fastighetsägarnas verksamhet ska bedrivas aktivt, både när det gäller att driva våra frågor och att tillgodose enskilda medlemmars behov av rådgivning och annan service.

    Ansvarstagande - Fastighetsägarnas verksamhet ska präglas av ansvarstagande och respekt, med högt ställda krav på etik, kompetens och kvalitet samt med beaktande av samhällets förväntningar på fastighetsägare.

    Läs mer !
  • FRA

    Om FRA

    FRA (Försvarets radioanstalt) är en civil myndighet med huvudkontor på Lovön, strax utanför Stockholm.

    FRA:s verksamhet bidrar till att skydda Sverige och svenska intressen.

    Det sker dels genom att vi ger våra uppdragsgivare unik information om viktiga utländska förhållanden av betydelse för svensk utrikes- säkerhets- och försvarspolitik, dels genom vårt arbete med att stärka informationssäkerheten hos samhällsviktig verksamhet.

    Läs mer !
  • IVY Talents

    Vårt erbjudande

    IVY Talents erbjuder konsulttjänster och rekryteringar av talanger inom vårt specialistområde – tjänstemannasektorn. Vår mission är att hjälpa våra kandidater med deras framtida karriär samt hjälpa våra klienter att hitta rätt talang.  Detta gör vi genom våra unika processer IVY Client Card och IVY Mentor Card.

    Vi valde att starta IVY Talents av den enkla anledningen att vi älskar det vi gör. Vi tänker nytt i en mogen bransch.  Allt som inte är under utveckling är under avveckling. Efter 20 års arbete i branschen vill vi bidra till utveckling på vårt sätt.

    Varför IVY Talents?

    I vår bransch börjar och slutar allt med en människa. Individ till individ. För att säkra en långsiktig kompetensförsörjning bör man enligt oss ha en personlig rådgivare kopplad till sitt företag för att kunna hitta rätt talanger.

    Genom att välja IVY Talents får Du en personlig rådgivare som arbetar med unikt framtagna processer och har bred och gedigen erfarenhet inom rekrytering. Men framförallt får Du en rådgivare som har passion för uppgiften och som alltid tar personligt ansvar!

    Läs mer !
  • JM

     

    JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet. JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete.
     
    Vi omsätter cirka 17 miljarder kronor och har cirka 2 600 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

     

     

    Läs mer !
  • Jurek Bemanning

     

    Om oss

    Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.

    Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.

    Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.

    Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.

    Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.

    Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.

     

    Historik

    Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.

    Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

    Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.

    Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.

     

      

    Kvalitetspolicy

    Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.

    Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.

    De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:

    • Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
    • Matchar rätt kandidater till rätt uppdrag efter kundens kravprofil
    • Att vi hanterar klagomål och synpunkter inom 24 timmar.
    • Att alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer är certifierade att utföra personlighets- och lämplighetstester.
    • Att vi säkerställer att det inte sker någon diskriminering eller särbehandling av de som söker en position.
    • Att vi kvalitetssäkrar varje del i verksamheten och att alla våra processer sker i enlighet med etiska regelverk, miljöpolicy samt PUL.
    • Att vi alltid har högsta möjliga sekretess gentemot kunder, anställda och kandidater.

    Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.

     

    Välkommen att söka jobb hos oss på https://jobbdirekt.se/jurek-bemanning 

     

     

    Läs mer !
  • NCC

    Cranes_NCC61311

    Om NCC

    Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Våra värderingar är ärlighet, respekt, tillit och framåtanda.

    Jobba på NCC

    Vill du vara med och forma hur vi bor, jobbar och lever i framtiden? Då är du välkommen till oss. Vi behöver fler innovativa medarbetare som kan tänka både stort och smått för att underlätta folks vardag och bidra till ett hållbart samhälle.

     Roads_NCC1423

    Karriär och utveckling

    Vi blir aldrig bättre än våra medarbetare. Därför är utveckling av vår personal en av våra viktigaste uppgifter. På NCC har du goda möjligheter att forma din egen karriär och prova på nya, utmanande uppgifter.

    På NCC finns många olika roller, verksamheter och karriärvägar att välja mellan, så risken att fastna på ett och samma ställe är liten. Variationen mellan uppdragen är stor. Oavsett arbetsuppgifter är du som medarbetare på NCC del av någonting större som förbättrar vardagen för både nutida och kommande generationer.

    Vi drivs av att leverera kundnytta och att lyckas överträffa kundens förväntningar. Det gör våra projekt spännande och din utveckling blir en del av projektets leverans. Att jobba i stora som små projekt, över hela Norden är i sig utvecklande.

    NCC kräver mycket av dig som individ, inte minst förmåga att samarbeta. I våra projekt är du del av ett lag och varje länk i kedjan är viktig. När var och en tar sitt ansvar för projektets leverans syns det i slutresultatet och i nöjda kunder.

     

     Partnering_NCC10943

     

    Våra roller

    Vi vill förändra vår bransch och skapa de bästa hållbara lösningarna. Det innebär att även våra roller och den kompetens som behövs i projekten förändras. Idag är vi med tidigt i planeringen av ett byggprojekt, ofta i långsiktiga, strategiska samarbeten med våra kunder.

    Produktion

    Att i nära samarbete med våra kunder driva ett projekt från ritning till färdig byggnad är ett varierande arbete som ställer höga krav på ledarskap. Här erbjuder vi inte bara kunden en effektiv produktion hög kvalitet utan också ett givande samarbete och trygghet i leveranserna.

    Affär och projektplanering

    Som affärsansvarig är du oftast kundansvarig genom hela projektet. Du har en viktig roll i att forma projektet så att både kunden och NCC känner trygghet i vad som ska levereras. Affärsansvarig är extra aktiv i tidiga skeden då projektet planeras och designas.

    Specialister

    I takt med att byggprojekten blir alltmer komplexa, ökar behovet av specialistkompetenser i arbetet. På NCC kan du växa i olika specialistroller, inom till exempel hållbarhet och miljö, VDC, kalkyl, finansiering, personal och inköp.

     

     NCC_Recycling_NCC47609 (1)

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/ncc

     

    Läs mer !