Visar arbetsgivare, första 10

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • CSN

    På CSN arbetar vi med att besluta om och betala ut det svenska studiestödet, det vill säga bidrag och lån till dem som studerar i Sverige och utomlands. Vi hanterar också återbetalningen av lånen.

    Hemutrustningslånet är en annan del av vår verksamhet som ger utländska medborgare, mestadels flyktingar, en chans att börja om i sitt nya hemland.

    Tack vare möjligheten att få ekonomiskt stöd ska alla i Sverige kunna studera. Det ska alltså inte spela någon roll vilken social, ekonomisk och geografisk bakgrund en person har eller om han eller hon har en funktionsnedsättning. Varje år betalar CSN ut cirka 23 miljarder kronor till närmare 900 000 personer som studerar.

    Goda relationer med studerande och andra låntagare är en förutsättning för vår verksamhet. Det ska därför vara lätt att komma i kontakt med oss när någon behöver hjälp i ett ärende. Att få snabba och begripliga svar är en självklarhet. Genom CSN:s elektroniska tjänster går det att på egen hand söka studiemedel, se när pengarna kommer och räkna ut hur mycket som ska betalas tillbaka.

    Våra undersökningar visar att studerande och återbetalare är nöjda med vår service. Men bra kan alltid bli bättre. Vi vill fortsätta att höja verksamhetens servicenivå från år till år. Där ligger en del av vår framtida utmaning.

     

       

    Läs mer !
  • Fasticon Kompetens

    Fastighetsbranschens specialister
    på kompetensförsörjning


    Vi är fastighetsbranschens kompletta
    kompetenspartner.
    Med vår djupa förankring i branschen, våra
    heltäckande nätverk och vår mångåriga
    erfarenhet av rekryteringsprocesser kan vi
    erbjuda kvalificerade personallösningar och
    ge aktivt stöd i alla typer av HR-frågor.

    Ta en tur på vår hemsida och dra dig inte
    för att kontakta oss om du vill veta mer!

     http://www.fasticonkompetens.se/

    Läs mer !
  • JM

    JM är en av Nordens ledande projektutvecklare av bostäder och bostadsområden. Verksamheten är fokuserad på nyproduktion av bostäder i attraktiva lägen med tyngdpunkt på expansiva storstadsområden och universitetsorter i Sverige, Norge och Finland. Vi arbetar också med projektutveckling av kommersiella lokaler samt entreprenadverksamhet, huvudsakligen i Storstockholmsområdet.

     

    JM ska i all verksamhet främja ett långsiktigt hållbarhetsarbete.

     

    Vi omsätter cirka 15 miljarder kronor och har cirka 2 400 medarbetare. JM AB är ett publikt bolag noterat på NASDAQ Stockholm, segmentet Large Cap.

     

    Läs mer !
  • Jurek Bemanning

     

    Om oss

    Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.

    Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.

    Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.

    Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.

    Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.

    Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.

     

    Historik

    Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.

    Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

    Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.

    Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.

     

      

    Kvalitetspolicy

    Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.

    Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.

    De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:

    • Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
    • Matchar rätt kandidater till rätt uppdrag efter kundens kravprofil
    • Att vi hanterar klagomål och synpunkter inom 24 timmar.
    • Att alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer är certifierade att utföra personlighets- och lämplighetstester.
    • Att vi säkerställer att det inte sker någon diskriminering eller särbehandling av de som söker en position.
    • Att vi kvalitetssäkrar varje del i verksamheten och att alla våra processer sker i enlighet med etiska regelverk, miljöpolicy samt PUL.
    • Att vi alltid har högsta möjliga sekretess gentemot kunder, anställda och kandidater.

    Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.

     

    Välkommen att söka jobb hos oss på https://jobbdirekt.se/jurek-bemanning 

     

     

    Läs mer !
  • Kornboden

    Om Kornboden

    Kornboden är en företagsgrupp bestående av moderbolaget Kornboden Utveckling AB samt dotterbolagen Kornboden Resurs AB som arbetar med personaluthyrning och Kornboden Kompetens AB vars verksamhet är rekrytering och omställning. Kornboden är ett privatägt bolag med engagerade och långsiktiga ägare.

    Verksamheten startade 1996 i Östersund med konsulttjänster inom rekrytering, ledarskap och omställning. Kunderna var både lokala och nationella. Efter några år utvecklades företaget och personaluthyrning ökade snabbt.

    Den röda tråden i verksamheten har under alla år varit vår lyhördhet för kundens behov, enkla beprövade lösningar samt erfaren och kompetent personal. Kornboden agerar alltid med långsiktighet mot såväl kund som medarbetare.

    Namnet Kornboden syftar på den näring och de resurser vi kan ge till våra kunder. Våra medarbetare slår ibland rot hos våra kunder och utvecklar därmed både sig själva och företaget.

    Läs mer !
  • NCC

    Cranes_NCC61311

    Om NCC

    Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Våra värderingar är ärlighet, respekt, tillit och framåtanda.

    Jobba på NCC

    Vill du vara med och forma hur vi bor, jobbar och lever i framtiden? Då är du välkommen till oss. Vi behöver fler innovativa medarbetare som kan tänka både stort och smått för att underlätta folks vardag och bidra till ett hållbart samhälle.

     Roads_NCC1423

    Karriär och utveckling

    Vi blir aldrig bättre än våra medarbetare. Därför är utveckling av vår personal en av våra viktigaste uppgifter. På NCC har du goda möjligheter att forma din egen karriär och prova på nya, utmanande uppgifter.

    På NCC finns många olika roller, verksamheter och karriärvägar att välja mellan, så risken att fastna på ett och samma ställe är liten. Variationen mellan uppdragen är stor. Oavsett arbetsuppgifter är du som medarbetare på NCC del av någonting större som förbättrar vardagen för både nutida och kommande generationer.

    Vi drivs av att leverera kundnytta och att lyckas överträffa kundens förväntningar. Det gör våra projekt spännande och din utveckling blir en del av projektets leverans. Att jobba i stora som små projekt, över hela Norden är i sig utvecklande.

    NCC kräver mycket av dig som individ, inte minst förmåga att samarbeta. I våra projekt är du del av ett lag och varje länk i kedjan är viktig. När var och en tar sitt ansvar för projektets leverans syns det i slutresultatet och i nöjda kunder.

     

     Partnering_NCC10943

     

    Våra roller

    Vi vill förändra vår bransch och skapa de bästa hållbara lösningarna. Det innebär att även våra roller och den kompetens som behövs i projekten förändras. Idag är vi med tidigt i planeringen av ett byggprojekt, ofta i långsiktiga, strategiska samarbeten med våra kunder.

    Produktion

    Att i nära samarbete med våra kunder driva ett projekt från ritning till färdig byggnad är ett varierande arbete som ställer höga krav på ledarskap. Här erbjuder vi inte bara kunden en effektiv produktion hög kvalitet utan också ett givande samarbete och trygghet i leveranserna.

    Affär och projektplanering

    Som affärsansvarig är du oftast kundansvarig genom hela projektet. Du har en viktig roll i att forma projektet så att både kunden och NCC känner trygghet i vad som ska levereras. Affärsansvarig är extra aktiv i tidiga skeden då projektet planeras och designas.

    Specialister

    I takt med att byggprojekten blir alltmer komplexa, ökar behovet av specialistkompetenser i arbetet. På NCC kan du växa i olika specialistroller, inom till exempel hållbarhet och miljö, VDC, kalkyl, finansiering, personal och inköp.

     

     NCC_Recycling_NCC47609 (1)

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/ncc

     

    Läs mer !
  • Newsec

    Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Capital Markets, Leasing, Asset & Property Management, Valuation & Advisory och Corporate Solutions. Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Inom Newsec förvaltar vi tillsammans 9,3 miljoner kvadratmeter, fördelat på ca tusen fastigheter i norra Europa, vilket innebär att vi är marknadens största aktör. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa. ”Passion för kollegor och kunder” är vår värdegrund och sammanfattar hur vi ser på oss själva och vårt arbete. Newsec är en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt ”Great Place to Work”. Newsec Asset Management är Sveriges ledande förvaltare. Med visionen att vara Sveriges mest excellenta, innovativa och framgångsrika gröna förvaltare förvaltar vi idag kommersiella fastigheter och bostäder runt om i landet motsvarande en yta om ca 4,1 miljoner kvm. Mer information hittar du på www.newsec.se.
    Läs mer !
  • SYSAV

    Sysavkoncernen svarar för den regionala avfallshanteringen och återvinningen i södra Skåne.

    Sysav står för Sydskånes avfallsaktiebolag. Till bolaget hör två helägda dotterbolag: Sysav Utveckling AB, som arbetar med forskning och utveckling samt Sysav Industri AB. Sysav Industri AB hanterar industri- och verksamhetsavfall, samt hushållsavfall från andra än ägarkommunerna. Moderbolaget Sysav hanterar hushållsavfall från ägarkommunerna.

    Insamling och transport av avfallet till våra anläggningar sköts av ägarkommuner och entreprenörer.

    Styrning
    Sysavs ägarkommuner är Burlöv, Kävlinge, Lomma, Lund, Malmö, Simrishamn, Sjöbo, Skurup, Staffanstorp, Svedala, Tomelilla, Trelleborg, Vellinge och Ystad. Sysavs ägarstruktur säkerställer kommunernas inflytande och skapar möjligheter till samarbete kring regionens avfallshantering. Styrelsen består av folkvalda representanter från de 14 ägarkommunerna.

    Finansiering
    Sysav och Sysav Industri ABs intäkter kommer från avgifter för lämnat avfall, samt betalning för de produkter företaget säljer, såsom fjärrvärme, el och återvinningsmaterial. Båda bolagen fungerar som affärsdrivande företag och subventioneras inte med offentliga medel.

    Års- och hållbarhetsredovisning
    Vår årsredovisning och skriften Hållbar avfallshantering 2011 kan du ladda ner i pdf-format eller få hemskickad. Beställningsformulär »

    Hitta till oss
    Här hittar du öppettider och vägbeskrivningar »


     



    Läs mer !