Alla arbetsgivare (15 st)

A B C D E F G H I J K L M N O P Q R S T U V W X Y Z Å Ä Ö Alla

  • Bahusia

    Om Bahusia
     
     

    Om Bahusia

    Bahusia är den externa personalavdelningen för små och medelstora företag. Vi skapar kostnadseffektiva lösningar genom ständiga förbättringar av våra interna processer.

     

    Bahusia är det latinska ordet för Bohuslän

    Företaget startades 2005 utifrån kärnvärdena branschkunskap samt individuell utveckling med fokus på ständiga förbättringar på våra interna processer.

    Bahusia är sedan 2006 ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal – Avtal för bemanningsföretag arbetare och tjänstemän – tecknade med IF Metall och UNIONEN som administrativa förbund.
    Bahusia är sedan 1 mars 2010 auktoriserat omställningsföretag och sedan juni 2011 Miljödiplomerat enligt Svensk Miljöbas.

     

    Auktorisationer och Miljödiplomering

     

     ikon-auktoriseratikon-auktoriserad-greenikon-auktoriseratMiljölogga

     
     

     Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/bahusia

     

    Läs mer !
  • Boliden

    Att arbeta inom Boliden

    Boliden hälsar dig välkommen till en bransch med både tradition och framtid. Men sin starka koppling till den globala ekonomin, andra länder och kulturer är gruv- och smältverksbranschen spännande att arbeta i.

    En ovanligt fascinerande bransch

    Det finns nästan inga produkter i dagens samhälle som inte innehåller eller är beroende av metaller. Hos Boliden finns ytterst sofistikerad teknisk utrustning och ett stimulerande samarbete mellan människor med olika kunskaper och kompetenser.

    Den som arbetar inom Boliden ingår i en koncern med en starkt decentraliserad och delegerad verksamhet i många olika länder. Verksamhetens bredd skapar ett vitt spektrum av befattningar inom en mängd yrkesområden. Hos oss är arbetsrotation och byte av arbetsort inte bara en möjlighet – det är en central del av vårt kontinuerliga arbete med att utveckla våra medarbetares kompetens och yrkeskunnande.

    Bolidens vision är att tillhöra de bästa i branschen när det gäller:

    Kundtillfredsställelse. Vi ska leva upp till och helst överträffa våra kunders förväntningar.

    Prestation. Bolidens avkastning till aktieägarna ska ligga över genomsnittet för branschen.

    Ansvarstagande. Vi ska ha ett etiskt och moraliskt beteende gentemot våra medarbetare, miljön och samhället.

    Läs mer !
  • Ernst Rosén

    Företagsfakta

    Ernst Rosén äger, förvaltar och utvecklar fastigheter i de centrala delarna av Göteborg, Alingsås och Lerum.

    Företagscentret Nääs Fabriker utmärker sig i beståndet, bland annat genom det unika Nääs Fabriker Hotell & Restaurang. Ernst Rosén bedriver också byggverksamhet genom det helägda dotterbolaget Flodén Byggnads AB.

    Tillsammans med Ivar Kjellberg Fastighets AB äger Ernst Rosén även Aranäs AB, den enskilt största fastighetsägaren i Kungsbacka. 

    Ernst Rosén bedriver och utvecklar verksamheter för långsiktig avkastning och kundnöjdhet. Mod och kreativitet ska inte bara genomsyra fastighetsförvaltningen, utan även engagemanget i den investeringsverksamhet som bolaget bedriver.

    Ernst Rosén äger totalt ett 100-tal fastigheter, varav ett 40-tal genom Aranäs som ägs till 50 procent. För Ernst Rosén representerar fastigheterna ett uppskattat värde om 5,2 Mdr. Bolaget har varit verksamt i branschen i över 60 år och är idag ett stabilt familjeföretag i fjärde generation.

     

    Läs mer !
  • ExpanderaMera

    ExpanderaMera är ett av Sveriges största rekryterings- och bemanningsföretag inom bygg- , anläggning-, mark-, installation och fastighetsbranschen.

    Vi är medlemmar i Sveriges Byggindustrier och är en rekommenderad bemannings- och rekryteringsleverantör av Sveriges Byggindustrier och Byggmästarföreningen.

    Vi erbjuder små, medelstora och stora byggbolag ökad flexibilitet genom att hitta kostnadseffektiva lösningar inom rekrytering, bemanning och entreprenad.

    Genom mångårig erfarenhet av byggbranschen har vi den kunskap och det nätverk som krävs för att snabbt och effektivt kunna erbjuda våra kunder kompetent personal på såväl kollektiv- som tjänstemannasidan.

    Genom vår styrka att rekrytera duktiga medarbetare från olika regioner i Sverige och erbjuda dem ett spännande, utvecklande, omväxlande arbete deltar vi aktivt i förändringsarbetet inom byggindustrin.

    ExpanderaMera har ett omfattande nätverk runt om i landet och kan därigenom bidra till ökad utjämning mellan områden med olika efterfrågan på arbetskraft.

    ExpanderaMera är den naturliga samarbetspartnern för byggbolag som vill bibehålla sin handlingsfrihet över tiden. Vi vill även vara det naturliga valet för yrkesarbetare och tjänstemän inom byggsektorn när det är dags att söka sig vidare.

    ExpanderaMera hyr ut och rekryterar personal inom yrken som: snickare, betongarbetare, byggnadsarbetare, träarbetare, markarbetare, anläggningsarbetare, hantverkare, byggtjänstemän, byggnadsingenjörer, byggchefer.

    ExpanderaMera är auktoriserat av Almega. Detta ger dig som kund bl.a. en garanti för att vi följer lagar och regler. Klicka här för att läsa mer om vad auktorisationen innebär!

    Läs mer !
  • Fasticon Kompetens

    Fastighetsbranschens specialister
    på kompetensförsörjning


    Vi är fastighetsbranschens kompletta
    kompetenspartner.
    Med vår djupa förankring i branschen, våra
    heltäckande nätverk och vår mångåriga
    erfarenhet av rekryteringsprocesser kan vi
    erbjuda kvalificerade personallösningar och
    ge aktivt stöd i alla typer av HR-frågor.

    Ta en tur på vår hemsida och dra dig inte
    för att kontakta oss om du vill veta mer!

     http://www.fasticonkompetens.se/

    Läs mer !
  • FastPartner

    Om FastPartner

    Fastpartner är ett svenskt fastighetsbolag som äger, förvaltar och utvecklar egna fastigheter. Vi kännetecknas av ett långsiktigt engagemang, snabbhet i beslut och information samt entusiasm i att skapa marknadens främsta fastighetslösningar.

    FastPartners fokus är kommersiella fastigheter framförallt i Stockholm och Gävle. Genom aktiv förvaltning skapar vi tillsammans med våra hyresgäster lösningar i fastigheterna anpassade efter deras behov och önskemål.

    Vi arbetar hårt för att våra hyresgäster ska få arbetsro.

     

    Bolagshistorik

    FastPartner noterades på Stockholms Fondbörs O-lista i februari 1994.

    FastPartner bildades 1987 av bl.a ICA, Skandia och Skanska under namnet Fastighetspartner NF AB. Bolaget noterades på Stockholms Fondbörs O-lista 1994. År 1996 gick bolaget samman med det tidigare noterade Fastighetsaktiebolaget Landeriet. Efter sammanslagningen följde en genomgripande renodlingsprocess under ett par år. År 1998 genomfördes en fondemission och bolagets antal aktier uppgår numera till 53 711 212 med ett nominellt värde per aktie på 10 kronor.

    År 2000 bytte bolaget namn till FastPartner AB.

    Bolagsstämman 2003 beslutade om utdelning för första gången sedan bolaget noterades.

    FastPartners roll i samhället

    Vår samhällsroll är att förse svenskt näringsliv med rationella och kostnadseffektiva lokaler.

    Sponsring av Fryshuset

    FastPartner anser att entreprenörer har varit och kommer att vara en av grundstenarna i vår välfärd. Många entreprenörer har den ekonomiska vinsten som främsta intressen. Inte Fryshusets skapare Anders Carlberg.

    Anders Carlberg har istället använt sin entreprenörsbegåvning till att genom Fryshuset skapa vinster för de utsatta i samhället. Detta sker genom utbildning som i sin tur ger möjlighet att studera vidare och/eller att till exempel utveckla sina konstnärliga och idrottsliga talanger. Ofta har Fryshuset trätt in där inte politiker och skattemedel räckt till.

     

    fryshuset_sponsring

    Fryshuset i Stockholm


    2006 presenterade Fryshuset sina planer att hålla öppet under sommarmånaderna för FastPartner. De flesta idrotts- och fritidsanläggningar är då stängda för stads- och förortsungdomar. Sedan dess har FastPartner varit en stolt sponsor. Under 2011 beslutade FastPartner att förlänga sitt sponsorskap och öka sitt bidrag från 0,5 miljoner kronor till 1,5 miljoner kronor per år.

    Fryshusets ambition att skapa självförtroende och möjligheter för utsatta ungdomar är en insats som är värd all respekt. Genom Fryshusets satsningar ökar möjligheterna att nya entreprenörer kommer att återfinnas i grupper som idag är underrepresenterade. En satsning på Fryshuset är en satsning på framtiden.

    Läs mer !
  • Jurek Bemanning

     

    Om oss

    Vi har alltid haft målsättningen att kunna erbjuda de bästa konsulterna och rekryterna inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management. Det målet har vi uppnått med marginal.

    Vi vet att vi kan erbjuda rätt person på rätt plats. Men också att vi gör det på rätt tid och till rätt pris.

    Vi ställer högra krav på oss själva, men också på våra kunder, våra konsulter och våra rekryter. Hos Jurek räcker det inte att ha ett CV som imponerar. Hos oss måste du som konsult förstå vad kunden vill uppnå, vad förutsättningarna är för en rekrytering och hur kulturen fungerar på varje företag du blir erbjuden en plats hos. Och kunderna måste förstå vad de faktiskt beställer.

    Vi jobbar alltid individuellt med varje kund. Det spelar ingen roll om det är en kortvarig bemanningslösning med en student eller en chefsrekrytering via Executive Search. Vi anpassar vårt team och vår lösning för varje enskilt uppdrag. Vi ser alltid till att rätt kompetens finns på plats i hela processen.

    Våra konsulter och rekryter får alltid personlig coachning när det behövs. Nöjda medarbetare och konsulter ger nöjda kunder. Varje uppdrag är unikt och viktigt.

    Vi har haft samma inställning sedan Jurek grundades 2006 och vi kommer ha samma inställning om 10 år. Vi är stolta över vad vi gör och vi vet att vi är bland de absolut bästa på alltid pricka rätt.

     

    Historik

    Jurek grundades 2006 av serieentreprenören Shervin Razani och är idag en av de absoluta marknadsledarna på rekrytering och bemanning inom juridik, ekonomi, marknad, HR och management.

    Jurek omsätter idag (2015) runt 100 miljoner, har 180 anställda och kontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Sundsvall.

    Sedan starten har Jurek expanderat med specialområdena Jurek Executive Search för chefs- och specialistrekryteringar samt Jurek Student med inriktning på uthyrning av studenter för analyser, marknadsundersökningar och andra kortare uppdrag.

    Jurek fortsätter att växa i snabb takt och har utsetts till Gasell-företag av Dagens Industri både 2014 och 2015.

     

      

    Kvalitetspolicy

    Jurek följer en hårt kvalitetspolicy i allt sitt arbete. Detta för att få förutsägbara resultat i varje uppdrag, såväl gentemot våra kunder som våra konsulter.

    Grunden för all för all vår kvalitetssäkring är JQS – Jurek Quality System. Alla våra anställda utbildas inom de olika delarna i JQS och vi har återkommande uppföljningar för att se att alla rutiner följs.

    De centrala delarna i JQS innebär i praktiken bland annat att vi alltid:

    • Föreslår kostnadseffektiva lösningar för våra kunder.
    • Matchar rätt kandidater till rätt uppdrag efter kundens kravprofil
    • Att vi hanterar klagomål och synpunkter inom 24 timmar.
    • Att alla våra rekryteringskonsulter och konsultchefer är certifierade att utföra personlighets- och lämplighetstester.
    • Att vi säkerställer att det inte sker någon diskriminering eller särbehandling av de som söker en position.
    • Att vi kvalitetssäkrar varje del i verksamheten och att alla våra processer sker i enlighet med etiska regelverk, miljöpolicy samt PUL.
    • Att vi alltid har högsta möjliga sekretess gentemot kunder, anställda och kandidater.

    Jurek mäter och utvärderar kontinuerligt alla delar i vårt kvalitetsarbete.

     

    Välkommen att söka jobb hos oss på https://jobbdirekt.se/jurek-bemanning 

     

     

    Läs mer !
  • Kornboden

    Om Kornboden

    Kornboden är en företagsgrupp bestående av moderbolaget Kornboden Utveckling AB samt dotterbolagen Kornboden Resurs AB som arbetar med personaluthyrning och Kornboden Kompetens AB vars verksamhet är rekrytering och omställning. Kornboden är ett privatägt bolag med engagerade och långsiktiga ägare.

    Verksamheten startade 1996 i Östersund med konsulttjänster inom rekrytering, ledarskap och omställning. Kunderna var både lokala och nationella. Efter några år utvecklades företaget och personaluthyrning ökade snabbt.

    Den röda tråden i verksamheten har under alla år varit vår lyhördhet för kundens behov, enkla beprövade lösningar samt erfaren och kompetent personal. Kornboden agerar alltid med långsiktighet mot såväl kund som medarbetare.

    Namnet Kornboden syftar på den näring och de resurser vi kan ge till våra kunder. Våra medarbetare slår ibland rot hos våra kunder och utvecklar därmed både sig själva och företaget.

    Läs mer !
  • Migrationsverket

    Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
    Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.

    Läs mer !
  • NCC

    Cranes_NCC61311

    Om NCC

    Vår vision är att förnya vår bransch och erbjuda de bästa hållbara lösningarna. Våra värderingar är ärlighet, respekt, tillit och framåtanda.

    Jobba på NCC

    Vill du vara med och forma hur vi bor, jobbar och lever i framtiden? Då är du välkommen till oss. Vi behöver fler innovativa medarbetare som kan tänka både stort och smått för att underlätta folks vardag och bidra till ett hållbart samhälle.

     Roads_NCC1423

    Karriär och utveckling

    Vi blir aldrig bättre än våra medarbetare. Därför är utveckling av vår personal en av våra viktigaste uppgifter. På NCC har du goda möjligheter att forma din egen karriär och prova på nya, utmanande uppgifter.

    På NCC finns många olika roller, verksamheter och karriärvägar att välja mellan, så risken att fastna på ett och samma ställe är liten. Variationen mellan uppdragen är stor. Oavsett arbetsuppgifter är du som medarbetare på NCC del av någonting större som förbättrar vardagen för både nutida och kommande generationer.

    Vi drivs av att leverera kundnytta och att lyckas överträffa kundens förväntningar. Det gör våra projekt spännande och din utveckling blir en del av projektets leverans. Att jobba i stora som små projekt, över hela Norden är i sig utvecklande.

    NCC kräver mycket av dig som individ, inte minst förmåga att samarbeta. I våra projekt är du del av ett lag och varje länk i kedjan är viktig. När var och en tar sitt ansvar för projektets leverans syns det i slutresultatet och i nöjda kunder.

     

     Partnering_NCC10943

     

    Våra roller

    Vi vill förändra vår bransch och skapa de bästa hållbara lösningarna. Det innebär att även våra roller och den kompetens som behövs i projekten förändras. Idag är vi med tidigt i planeringen av ett byggprojekt, ofta i långsiktiga, strategiska samarbeten med våra kunder.

    Produktion

    Att i nära samarbete med våra kunder driva ett projekt från ritning till färdig byggnad är ett varierande arbete som ställer höga krav på ledarskap. Här erbjuder vi inte bara kunden en effektiv produktion hög kvalitet utan också ett givande samarbete och trygghet i leveranserna.

    Affär och projektplanering

    Som affärsansvarig är du oftast kundansvarig genom hela projektet. Du har en viktig roll i att forma projektet så att både kunden och NCC känner trygghet i vad som ska levereras. Affärsansvarig är extra aktiv i tidiga skeden då projektet planeras och designas.

    Specialister

    I takt med att byggprojekten blir alltmer komplexa, ökar behovet av specialistkompetenser i arbetet. På NCC kan du växa i olika specialistroller, inom till exempel hållbarhet och miljö, VDC, kalkyl, finansiering, personal och inköp.

     

     NCC_Recycling_NCC47609 (1)

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/ncc

     

    Läs mer !
  • Newsec

    Newsec – The Full Service Property House in Northern Europe – erbjuder fastighetsägare, investerare och lokalanvändare ett helhetsutbud av tjänster via affärsområdena Capital Markets, Leasing, Asset & Property Management, Valuation & Advisory och Corporate Solutions. Newsec grundades 1994 och är partnerägt. Idag har bolaget över 550 medarbetare fördelade på ett 20-tal kontor runt om i norra Europa. Inom Newsec förvaltar vi tillsammans 9,3 miljoner kvadratmeter, fördelat på ca tusen fastigheter i norra Europa, vilket innebär att vi är marknadens största aktör. Genom den stora volymen, lokal närvaro samt bredden och djupet inom de olika verksamheterna erhålls stor kunskap om fastighetsmarknaden i norra Europa. ”Passion för kollegor och kunder” är vår värdegrund och sammanfattar hur vi ser på oss själva och vårt arbete. Newsec är en av Sveriges bästa arbetsplatser enligt ”Great Place to Work”. Newsec Asset Management är Sveriges ledande förvaltare. Med visionen att vara Sveriges mest excellenta, innovativa och framgångsrika gröna förvaltare förvaltar vi idag kommersiella fastigheter och bostäder runt om i landet motsvarande en yta om ca 4,1 miljoner kvm. Mer information hittar du på www.newsec.se.
    Läs mer !
  • PTS

    För mer information besök http://pts.se/.

     

    Läs mer !
  • Skanska

    Verksamheten i Sverige

    Skanskas kärnverksamhet i Sverige består av att utveckla, bygga och underhålla den fysiska miljö som vi lever i. Vi skapar hållbara lösningar och strävar efter att vara ledande inom kvalitet, grönt byggande, arbetsmiljö och etik. Verksamheten är uppdelad i fyra grenar.

    Bygg- och anläggningsverksamhet

    Välfungerande samhällen behöver arbetsplatser, bostäder, kommunikationer, skolor, sjukhus och tillgång till energi och vatten. Vi på Skanska bidrar till samhällsutvecklingen med vår samlade kompetens och resurser genom bygg- och anläggningsverksamheten, den största och äldsta verksamhetsgrenen.

    Bostadsutveckling

    Den moderna familjens nya hem finns i bostadsområden med närhet till service, rekreation och goda kommunikationer. Bostadsutvecklingen inriktas på utvalda målgrupper och marknader. Inför varje nytt projekt gör vi omfattande analyser där vi anpassar vårt erbjudande utifrån människors olika drömmar och behov. Kärnan i vår verksamhet är att skapa ökad livskvalitet.

    Kommersiell Fastighetsutveckling

    Sunda, gröna och effektiva kontor och fastigheter är fokus för den kommersiella fastighetsutvecklingen. Vi initierar, utvecklar och investerar i kommersiella fastigheter. Kontor, logistik och volymhandel är våra tre viktigaste produkter. Vi är långsiktiga i vårt arbete – det är inte ovanligt att ett projekt tar mellan fem och tio år, från idé till färdig byggnad.

    Infrastrukturutveckling

    Verksamheten utarbetar hållbara lösningar för nödvändig infrastruktur som vägar, sjukhus och skolor. Skanska medverkar också till förverkligandet genom sin finansiella expertis.

     

     Hagaborgsskolan, Karlstad

     

    Karriär och utveckling

    Skanska är ett stort och internationellt företag. Det ger dig som jobbar här stora möjligheter att utvecklas och göra karriär.

    Goda möjligheter till utveckling

    Vid det årliga utvecklingssamtalet kommer du och din chef överens om vad du behöver för att utvecklas. Det kan handla om specifika utbildningar, befattningsspecifika program, mentorskap och andra utvecklingsredskap. 

    Internationella utvecklingsmöjligheter

    Skanska har varit verksam utanför Sverige sedan 1897 och genomsyras av en internationell prägel. På våra byggarbetsplatser och kontor finns medarbetare från flera olika länder som alla drar lärdom av varandra. Som anställd på Skanska har du också chansen att jobba utomlands. Du får en bättre förståelse för Skanska och din roll i ett internationellt företag. Dessutom lär du känna en ny arbetsmiljö och nya arbetssätt.

     

     

    Jag och Skanska

    Balans i livet är viktigt för att du ska må bra. Vi på Skanska vill att du trivs på jobbet, men det är lika viktigt att du har en skön och aktiv fritid.

    Vår filosofi är väldigt enkel: om du mår bra så mår Skanska bra. Alla är vi olika. Därför har vi skapat en mängd aktiviteter att välja mellan beroende på intresse. Vi på Skanska vill hjälpa dig att hitta balansen mellan arbetsliv och fritid. 

     

    Våra värderingar

    Våra värderingar beskriver hur vi beter oss. De stödjer vårt löfte och vägleder oss i vårt agerande.

     

     

     

    Välkommen att söka jobb hos oss via https://jobbdirekt.se/skanska 

     

     

    Läs mer !
  • Säkerhetspolisen

    Om Säkerhetspolisen

    Säkerhetspolisen skyddar Sveriges demokratiska system, medborgarnas fri- och rättigheter och den nationella säkerheten. Det gör vi genom att förebygga och avslöja brott mot rikets säkerhet, bekämpa terrorism och skydda den centrala statsledningen.
    Säkerhetspolisens verksamhet kan i huvudsak delas in i fem områden:
      
    • Kontraspionage innebär att förebygga och avslöja spioneri och annan olovlig underrättelseverksamhet som riktar sig mot Sverige och svenska intressen utomlands samt mot utländska intressen i landet, vilket även inkluderar flyktingspionage.
    • Kontraterrorism innebär att förebygga och avslöja terrorism som riktas mot Sverige eller utländska intressen i landet, terroristhandlingar i andra länder, förekomsten av internationella terroristnätverks förgreningar i Sverige samt stöd och finansiering av terroristverksamhet.
    • Författningsskydd innebär att förebygga och avslöja verksamhet som med våld, hot eller tvång avser att förändra Sveriges demokratiska statskick. Verksamheten syftar till att motverka otillåten påverkan mot det politiska beslutsfattandet, verkställandet av politiska beslut och den fria debatten.
    • Säkerhetsskydd handlar om rådgivning till och tillsyn av myndigheter och vissa företag i syfte att skydda verksamheter som har betydelse för rikets säkerhet och för att förebygga terrorism. Det innebär också att genomföra registerkontroller efter begäran från berörda myndigheter.
    • Personskydd handlar om bevaknings- och säkerhetsarbete för den centrala statsledningen, kungafamiljen, främmande stats beskickningsmedlemmar samt vid statsbesök och liknande händelser.

    Vi arbetar också med att förhindra spridning, anskaffning och produktion av massförstörelsevapen. Arbetet går främst ut på att förhindra att kunskaper, produkter, ämnen eller mikroorganismer förs från eller via Sverige till aktörer som har ambitioner att anskaffa eller vidareutveckla massförstörelsevapen eller dess bärare. Arbetet sker i nära samverkan med andra myndigheter.

    Säkerhetspolisen fungerar dessutom som stöd för andra polismyndigheter inom vissa områden. Bombdatacenter arbetar med att hämta in, analysera och delge information om bombrelaterade händelser till andra brottsbekämpande myndigheter. Vi tillhandahåller också teknik för hemlig avlyssning av elektronisk kommunikation och hemlig övervakning av elektronisk kommunikation samt har ett medietekniskt laboratorium som bistår med alla former av mediebearbetning.

     

     

    Läs mer !
  • Östersunds kommun

    I Östersund njuter vi av livet året om, men lite extra under vårvintern som av många östersundsbor betraktas som den bästa årstiden.

    Här finns mycket som bidrar till livskvalitet och att man mår bra.
    Staden är lagom stor med särpräglad atmosfär, puls och charm!
    Det är korta avstånd till såväl arbete, skola och service som till nöjesliv och fritidsaktiviteter. Något som ger förutsättningar för en livsstil med mer tid för att verkligen leva! Lägg därtill ljusa sommarnätter och riktiga vintrar med mycket snö.  

    Välkommen till Östersund

    Östersundsbroschyr PDF (pdf, 2 MB)
    Fakta om ÖstersundPDF (pdf, 3 MB)
    Vinterstaden Östersund,PDF (pdf, 270 kB)
    Från garnisonsstad till framtidstroPDF (pdf, 2 MB)

    Mer om Östersund på Wikipedialänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

    Om kommunen

    Östersunds kommun är länets största arbetsgivare. Alla som arbetar inom kommunen har det gemensamma målet att ge kommuninvånarna bästa möjliga service för de pengar de betalar till kommunen i form av skatter och avgifter. Våra valda politiker har ansvaret för att förvalta och fördela pengarna.

    Information om Östersunds kommun

    ÖstersundsbroschyrPDF (pdf, 2 MB)
    Fakta om ÖstersundPDF (pdf, 3 MB)
    Vinterstaden Östersund,PDF (pdf, 270 kB)
    Från garnisonsstad till framtidstroPDF (pdf, 2 MB)

    Gott betyg för Östersund i färsk undersökning från Statistiska centralbyrån (SCB)

    Mer om Östersund på Wikipedialänk till annan webbplats, öppnas i nytt fönster

    Läs mer !